Leverings- og serviceaftale

​Leverings- og serviceaftaler sikrer kvalitets- og prisbevidst levering af dyre hjælpemidler til kommunernes borgere.

Ordningen omfatter de dyre hjælpemidler, der kan genbruges: elektroniske læseapparater (CCTV), særlige IT-hjælpemidler m.v.

Ordningen sikrer:
  • at genbrugsværdien for de dyre hjælpemidler kommer alle kommuner til gode.
  • at det samlede nyindkøb af hjælpemidler holdes på et minimum.
  • at der indkøbes store partier af meget specialiserede hjælpemidler til markedets mest favorable priser.
Kommunen indgår en leverings- og serviceaftale i den enkelte sag. Udstyret leveres gennemtestet og klargjort. 

Reparation
Udstyr, der efter leverings- og serviceaftale er udlånt fra Kommunikationscentret, repareres i nødvendigt omfang. Særligt udstyr og særlige programmer repareres. Udstyr, der er borgerens ejendom repareres ikke, men hjælpemiddelprogrammer installeres på evt. ny computer. 

Vilkår for leverings- og serviceaftaler

  • Kommunen binder sig til aftale i minimum 3 måneder, herefter opkræver Kommunikationscentret for det antal måneder, borgeren har hjælpemidlet.
  • Regning på leverings- og serviceaftale sendes én gang om måneden/én gang i kvartalet til kommunen med henvisning til cpr.nr.
  • Kommunen betaler fra den første i den måned, hvor aftalen er indgået/hjælpemidlet leveret til den sidste i den måned, hvor hjælpemidlet returneres.
  • Hvis udlånte hjælpemidler forsvinder, eller hvis aftalen opsiges uden Kommunikationscentret får hjælpemidlet retur, betaler kommunen restværdien af det udlånte hjælpemiddel.
  • I Leverings- og serviceaftalen indgår udbringning, afhentning og reparation/udbedring af fejl opstået ved almindelig brug af hjælpemidlet.
  • Hvis et hjælpemiddel skal repareres/have udbedret en fejl, der ikke er opstået ved brugen af hjælpemidlet, så er det kommunens afgørelse, om Kommunikationscentret skal reparere, og reparationen er kommunens udgift.
  • Hvis hjælpemidlet ikke kan repareres, vil det blive udskiftet.
  • Hvis et hjælpemiddel ikke længere opfylder borgerens behov, udskifter Kommunikationscentret til en egnet model, hvis muligt.
  • Ved nødvendig udskiftning af hjælpemidlet kan der forekomme ændring i prisen, hvis hjælpemidlet ikke længere kan anskaffes, eller hvis borgerens behov er ændret betydeligt. Kommunikationscentret indstiller til ny aftale.







Redaktør