Solgavens tilbud til beboere

​Solgaven har forskellige tilbud til beboerne. Her kan du  blandt andet finde information om kontaktperson, læge, høreomsorg, fodterapeut, køkken, frisør, kiosk, post og hyggegruppe. 

Kontaktperson 

Hver beboer har en kontaktperson, der bistår beboeren med mange ting. Der ydes omsorg i forhold til den enkelte beboers behov, såsom personlig hygiejne og andre personlige behov. Vi hjælper med administration af medicin, kontakt til læge, speciallæge, frisør, fodterapeut mm.

Læge
Der er tilknyttet en læge til Solgaven. Han kommer en gang ugentlig eller efter behov. Det er selvfølgeligt muligt, at vælge en anden læge eller bibeholde sin tidligere læge.

Høreomsorg

Har du et høreproblem som beboer eller daggæst, tilbyder Solgavens høreomsorgs-hjælpere: 

  • Råd og vejledning i daglig brug af høreapperat.
  • Hjælp til rensning og udskiftning af slange, batteri og filtre.
  • Lokalisering af eventuelle fejl ved høreapparat.
  • Orientering om procedure ved anskaffelse af nyt høreapperat.
Du kan få hjælp af vores høreomsorgs-hjælpere tirsdag og fredag kl. 13.00 - 14.00.

Fodterapeut

På Solgaven er der indrettet en klinik for fodterapi, hvor beboere og daggæster mod betaling kan få behandling af statsautorisered fodterapeut. 
Ved medlemskab af Sygeforsikringen Danmark indberetter fodterapeuten. Fodterapeuten sender også kvitteringen til kommunen. Der betales direkte til fodterapeuten.
Se kontaktoplysninger og priser i Solavisen.

Frisør

På Solgaven har vi en frisørsalon, hvor beboere og daggæster mod betaling kan få ordnet hår, vipper/bryn og hænder.
Se kontaktoplysninger og priser i Solavisen.

Køkken

Køkkenets åbningstider er fra kl. 7.00 - 19.15.

Køkkenet producerer kun til eget hus og gør stor brug af årtidens grøntsager og frugt. En stor del af maden er økologisk. Vi fokuserer på den gode hverdagsmad, hvor kvalitet, smag og ernæring er i højsædet. Diæter tilberedes efter behov.

Vi har caféservering, hvor beboere og daggæster kan vælge mellem 3 retter mad og dagens salat med brød. Dette kan nydes i vores store spisestue. Til aften serveres smørrebrød, kold buffet, suppe og sommetider en lun ret. Det hele anrettes på vores store buffet.

Beboernes gæster og pårørende er velkomne til at købe mad uden forudbestilling, dog skal køkkenet gøres opmærksom ved flere gæster eller hvis ønsket er luksus-smørrebrød (aften). Dette skal bestille mindst 3 dage før.

Når en beboer har fødselsdag er der ønskemenu, hvor der kan vælges 2 yndlingsretter, som alle i huset får at spise den dag.

Det er muligt at leje pejsestuen, hvor der kan højst være 16 personer. Dagens menu kan bestilles til middag eller der kan bestilles luksus-smørrebrød til aften.

Se køkkenets kontrolrapport fra Levnesmiddelstyrelsen

Kiosk
Kiosken er åben alle hverdage fra kl. 9.30-10.30 og 11.30-13.00
Kiosken har altid et blandet udvalg af drikkevarer, slik, småkager, frugt og cigaretter.
Mange benytter kioskens tilbud om at sidde i cafeen og nyde et glas vin eller en øl.

Post

Post kan hentes i egen postkasse, som er placeret på administrationsgangen. 
Du kan ved behov få hjælp til at hente post sammen med din kontaktperson. Ønsker du, at sende breve med posten kan du aflevere dem på administrationskontoret.

Hyggegruppen

Hyggegruppen er et tilbud til beboere med et særligt behov for et miljø, hvor aktiviteterne er baseret på genkendelighed. Gruppen samles dagligt fra kl. 10.30-13.00. 

Som afslutning på en formiddag med blandt andet sang og musik spises middag sammen, med god tid til at nyde maden.
Den faste personalegruppe, der er tilknyttet hyggegruppen, planlægger aktiviteter, hvor fokus er på at skabe rolige og trygge rammer.

Redaktør